Ons onderwijs

Tweede fase

De tweede fase is de naam voor het onderwijs in de leerjaren 4/5-havo en 4/5/6-vwo. In de tweede fase is het onderwijs anders georganiseerd dan in de onderbouw. Je hebt klassikaal les, maar voor bepaalde vakken zijn er clustergroepen. Mede door de studie-uren is het vaste lespatroon van de onderbouw verdwenen.

De tweede fase wordt gekenmerkt door:
• Een vakkenpakket van deels verplichte, algemeen vormende vakken, deels zelf gekozen vakkencombinaties (profielen). De vier profielen zijn:
· Cultuur & Maatschappij (CM)
· Economie & Maatschappij (EM)
· Natuur & Gezondheid (NG)
· Natuur & Techniek (NT)
• Een grote nadruk op meer zelfstandigheid en op het oefenen van vaardigheden (de studiehuisgedachte). Die zelfstandigheid verkrijg je onder andere door praktische opdrachten te verrichten, presentaties te geven en te werken met keuzewerktijd en studieplanners. Leerlingen zijn verplicht om in de tweede fase ongeveer 7 studie-uren per week zelfstandig met onderwijsactiviteiten te vullen. We hebben daartoe goed ingerichte ruimten waar je tijdens een studie-uur terecht kunt. In deze ruimten is voortdurend begeleiding aanwezig die ook toeziet op een goede werksfeer.
• Een van tevoren vastgelegd programma van toetsing en afsluiting (PTA) waaraan zowel de school als de leerling zich dient te houden.

Ons laatste nieuws

Schermafbeelding 2022-04-19 om 11.35.30

Thema-avond voor ouders: ‘Gezonde Leefstijl’

Hoe stimuleren we een gezonde leefstijl bij onze pubers? Deze vraag staat op 11 mei 2022 centraal op de jaarlijkse thema-avond voor ouders van het …

Erasmus-website-1

Eindexamentrainingen

Inschrijving gestart! Erasmus Education organiseert in de meivakantie (2 t/m 6 mei) eindexamentrainingen voor leerlingen van het Griftland College (locaties staan op de site van …

poster.grift's.got.talent[2][62]

Griftland’s got talent

De allereerste editie van de spiksplinternieuwe podiumavond Griftland’s got talent! Het belooft een avond bomvol vette, muzikale en talentvolle act’s te worden. Zowel docenten als …